Jogpontok projekt logója
Jogpontok projekt logója
Széchenyi 2020 logója
Akadálymentes változat

Jogsegély e-mailben

Jelen honlapon keresztül e-mailben teheti fel kérdéseit, amelyre jogászaink 2 munkanapon belül válaszolnak. A más régiókban nyertes partnerekkel a működési idők összehangolásra kerülnek, így biztosítható reggeltől estig az elektronikusan elérhető jogi segítség.

Ugrás az e-mailes jogsegélyszolgálatra

A szolgáltatás anonim, Önnek nem kell megadnia személyes adatait kizárólag el kell fogadnia
a szolgáltatás igénybevételének feltételeit.

Minden ügyfélnek maximum 1000 karakter áll rendelkezésére, hogy kérdését megfogalmazza.

Jelen honlap akadálymentesített, így az e-mailes jogsegélyt látáskárosultak is könnyen igénybe vehetik, amennyiben a honlap jobb felső sarkában ezen opciót kiválasztják. 

Felhívjuk a figyelmét arra, hogy az e-mailes jogsegélyszolgálat csak a honlapon, a Jogsegélyszolgálat területei menüpontban leírt témákban biztosítja a válaszadást. Az e-mailes jogsegély gyors – 2 munkanapon belüli – segítségnyújtási forma. E-mailben a jogászok csak a feltett kérdésre tudnak válaszolni a vonatkozó és területükhöz tartozó jogszabályok alapján; az egyes szabályozók tartalmáról adhatnak felvilágosítást, tanácsot. A komplexebb vagy terjedelmes tényállású ügyek esetén javasolt a személyes ügyfélfogadás felkeresése.

Nem javasolt, hogy egy ilyen gyors tájékozódást segítő tanácsadás után a kapott információszolgáltatás ismeretében további jogi lépéseket foganatosítson. Ha a tájékoztatás szerint erre van lehetősége, akkor javasoljuk ügyvédi vagy egyéb jogi szolgáltatás igénybevételét.

Az e-mailes kérdések és válaszok Gyakori kérdések (GYIK) formájában láthatóak, amely egy tájékozódási lehetőséget jelent abban az esetben, ha éppen nincs működési idő.

Még néhány tudnivaló

Az „Ugrás az e-mailes jogsegélyszolgálatra” gombra kattintva a honlap automatikusan átvezeti a felületre. Miután az ügyfél belépett az e-mailes jogsegélyszolgálatba, kizárólag kötelező statisztikai adtaszolgáltatás okán anonim kérdéseket kell megjelölnie (ügyfél neme, korcsoportja, munkaerő-piaci státusz, visszatérő ügyfél, majd rögtön kérdezhet. Az e-mailes jogsegély-szolgáltatást az együttműködő érdekképviseletek működtetik, mint regionális projektek koordinátorai, ezért a megadott időpontok és jogászok összehangoltan, de elkülönülten végzik tevékenységük, amennyiben ugyanabban az időpontban ismételten veszi igénybe a szolgáltatást, akkor a visszatérő ügyfél kockát pipálja ki, ha másik időpontban kíván e-mailes szolgáltatást igénybe venni, akkor erre nincs szükség.

A jogászok csak a konkrét kérdésre válaszolnak, folytatólagos kérdezésre nincs lehetőség, csak újabb kérdés-feltevésére. Ezért a válasz is mindig a feltett kérdésre és csak arra vonatkozó jogi információkat tartalmazza.